Σύμπαν και άνθρωπος

Όλα στο σύμπαν αφορούν τη μεταμόρφωση.Η ζωή μας μοιάζει με τις σκέψεις που τη διαμορφώνουν.

Μάρκος Αυρήλιος

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

Ο διαλογισμός διδάσκει (και) καλούς τρόπους

Η τεχνική ΙΒΜΤ ανάγεται στην κινεζική ιατρική και φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα, ιδίως σε όσους είναι επιθετικοί
Μια τεχνική διαλογισμού, ονόματι Ολιστική Εκγύμναση Σώματος-Νου (Ιntegrative Βody-Μind ΤrainingΙΒΜΤ), βελτιώνει εντυπωσιακά την ανθρώπινη συμπεριφορά καθώς επιδρά σε κέντρα του εγκεφάλου τα οποία συνδέονται με τον θυμό και τους μηχανισμούς που οδηγούν στη σύγκρουση. Με άλλα λόγια μας βοηθάει να γίνουμε «καλύτεροι άνθρωποι» και πιο συνεργάσιμοι με τους άλλους επιδρώντας όχι μόνον στα συναισθήματα αλλά και στη συμπεριφορά μας.
Εντεκα ώρες εξάσκησης της τεχνικής αυτής ήταν αρκετές για να παράγουν θεαματικά αποτελέσματα σε 45 φοιτητές του Πανεπιστημίου του Ορεγκον στις ΗΠΑ το οποίο διεξήγαγε σχετική έρευνα. Οι μισοί εξασκήθηκαν στην τεχνική ΙΒΜΤ ενώ οι άλλοι μισοί έκαναν απλά ασκήσεις χαλάρωσης. «Κάποιος που εξασκεί αυτό το είδος διαλογισμού μπορεί και βρίσκει ηρεμία και εσωτερική γαλήνη, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει πολύ καλύτερα την οργή και την επιθετικότητα» επισημαίνει ο ψυχολόγος και καθηγητής Μάικλ Πόσνερ, εκ των επικεφαλής της έρευνας. «Πιστεύουμε ότι η νέα αυτή διαπίστωση είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας και της νευροεπιστήμης» δηλώνει ο δρ Γι-Γιουάν Τανγκ από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο στο Ντάλι της Κίνας. Το είδος αυτό διαλογισμού το οποίο βελτιώνει αρκετά τη συγκέντρωση και μειώνει σχετικά το άγχος σε μόλις πέντε ημέρες ανάγεται στην κινεζική ιατρική και στην αντίληψη των ταοϊστών και των κομφουκιανών περί αρμονίας του ανθρώπου με τη φύση. Αντίθετα, άλλες τεχνικές συχνά παίρνουν χρόνια ώσπου να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο στη φυσική κατάσταση όσο και στην ψυχολογία του ατόμου.
Η ΙΒΜΤ συνδυάζει διάφορες «ασκήσεις», όπως η σωματική χαλάρωση, ο έλεγχος της αναπνοής και η εστίαση της προσοχής σε κάθε είδους συναίσθημα, που στόχο έχουν την ισορροπία σώματος και πνεύματος. Για την εκμάθηση της ΙΒΜΤ κυκλοφορούν ειδικά CD με σχετικές οδηγίες οι οποίες όμως δεν αρκούν για τη αφομοίωσή της. Ο ρόλος ενός καλού εκγυμναστή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός καθώς κάθε κίνηση του σώματος πρέπει να έχει συγκεκριμένο αντίκτυπο στην ψυχολογία και στις συναισθηματικές αντιδράσεις κάθε εκγυμναζόμενου ξεχωριστά.
Την Ολιστική Εκγύμναση Σώματος-Νου έχουν επιλέξει χιλιάδες Κινέζοι για την άσκησή τους με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ας σημειωθεί μάλιστα ότι η εξάσκηση της ΙΒΜΤ προβλέπεται και για τα παιδιά, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει ιδίως όσα έχουν προβλήματα επιθετικής συμπεριφοράς. Παλαιότερα η ίδια ομάδα αμερικανών ακαδημαϊκών είχε συμπεράνει ότι ο διαλογισμός μειώνει τα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης και κούρασης. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο διαλογισμός επηρεάζει ιδιαίτερα την περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται κογχομετωπιαίος φλοιός. Δυσλειτουργίες στην περιοχή αυτήν έχουν συνδεθεί με τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, την άνοια, την κατάθλιψη, τον πανικό, τη σχιζοφρένεια και πολλές ακόμη διαταραχές. Το ζητούμενο τώρα για τους ερευνητές είναι να βρουν αν με την περισσότερη εξάσκηση της τεχνικής ΙΒΜΤ αυξάνεται το μέγεθος του κογχομετωπιαίου φλοιού. Αν αυξάνεται, πιθανολογείται ότι διευρύνονται οι δυνατότητες αντιμετώπισης και άλλων προβλημάτων όπως το στρες και η αίσθηση της καθημερινής κόπωσης που συνοδεύουν πολλούς, ιδίως εργαζόμενους, στον δυτικό κόσμο.
  http://users.sch.gr/babaroutsoup/pareababa/epikoinonia/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου