Σύμπαν και άνθρωπος

Όλα στο σύμπαν αφορούν τη μεταμόρφωση.Η ζωή μας μοιάζει με τις σκέψεις που τη διαμορφώνουν.

Μάρκος Αυρήλιος

Κυριακή, 2 Δεκεμβρίου 2012

Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ

Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αξιοσημείωτη είναι η δραστηριότητα της Αθηνάς γύρω από τον Οδυσσέα και την οικογένεια  του,  χάριν της οποίας ο κεντρικός ήρωας αποθεώνεται και τα αγαπημένα του πρόσωπα τελικά  κερδίζουν την ευτυχία  τους.
Εφτά φορές παρουσιάστηκε η Αθηνά στον Τηλέμαχο, τον ανήλικο  γιο του Οδυσσέα, με τη  μορφή του Μέντη του βασιλιά των Ταφιωτών. Για να δηλώσει την θεϊκή παρουσία της πέταξε στους  ουρανούς  παίρνοντας την μορφή του αετού, ένα  φαινόμενο που προκάλεσε τρόμο και σαστιμάρα στον νεαρό Τηλέμαχο.
Όταν ο Τηλέμαχος ετοιμαζόταν να φύγει για Πύλο, για να μην τον  εμποδίσουν οι μνηστήρες να κάνει το ταξίδι, τους κοίμισε με βαθύ  ύπνο, ενώ κατά την προετοιμασία πήρε την  μορφή του Τηλέμαχου και  εμψύχωνε τους  νέους της Ιθάκης να τον ακολουθήσουν.
Άλλη φορά με την μορφή του Μέντορα, φίλου του Οδυσσέα, η Αθηνά μπήκε μέσα στο πλοίο και  συνόδεψε τον Τηλέμαχο στην Πύλο. Πηγαίνει μαζί του στα ανάκτορα του Νέστορα, συμμετέχει στο συμπόσιο και ξαφνικά μεταμορφώνεται σε αετό, και πετά στους  ουρανούς.
Όλοι τρόμαξαν και σάστισαν.
Στην Πύλο παρουσιάστηκε ξανά στον Τηλέμαχο για να τον ενημερώσει για την  ενέδρα που  είχαν στήσει οι μνηστήρες στο δρομολόγιο της  επιστροφής και τον συμβούλεψε πως θα φθάσει σώος στην Ιθάκη.
Η Αθηνά έφτιαξε το φάσμα  (ενεργειακό ολόγραμμα) της  Ιφθίμης,  αδελφής της  Πηνελόπης, για να την παρηγορήσει. Με έστειλε η Αθηνά είπε η Ιφθίμη και η Πηνελόπη νόμισε πως  έβλεπε  όνειρο.
Η Αθηνά  εμψυχώνει την Πηνελόπη να επιπλήξει τους μνηστήρες για την ανάρμοστη  συμπεριφορά  τους, για να εξοργίσει τον  μεταμορφωμένο σε  γέρο Οδυσσέα.
Η ίδια πάλι θα κάνει τους μνηστήρες να αυθαδιάσουν στην Πηνελόπη και την ώρα της εξόντωσης τους από τον Οδυσσέα, η Αθηνά ήταν αυτή που την κοίμισε με ύπνο βαρύ.
Από τη στιγμή που ο Οδυσσέας  έφθασε στο νησί των Φαιάκων μέχρι και την εξόντωση των μνηστήρων, η Αθηνά παρουσιάστηκε σ' αυτόν πάνω από είκοσι πέντε φορές  προκειμένου να βρει και πάλι την  οικογένεια  του.
Στο νησί των Φαιάκων η Αθηνά σε όραμα εμφανίζεται στον ύπνο της Ναυσικάς της κόρης του βασιλιά Αλκίνοου και η ίδια πάλι οδηγεί τα βήματα της κόρης στην ακτή στο σημείο που κοιμάται ο Οδυσσέας.
Όταν ο Οδυσσέας ξεκίνησε για τα βασιλικά ανάκτορα η Αθηνά τον μεταμόρφωσε σε ψηλό, πιο  παχύ, με πολύ ωραίο σώμα που έμοιαζε σαν  θεός.
Όταν πήγαινε στα ανάκτορα τον έκανε αόρατο  (αποσυμπύκνωση).
Στο δρόμο η Αθηνά παρουσιάζεται σαν φωτοστάλαχτη κόρη και τη ρωτά ο Οδυσσέας που είναι τα ανάκτορα και πως θα πάει σ' αυτά. Αυτή τον συμβούλεψε και τον  οδήγησε η ίδια στα ανάκτορα. Μετά τον άφησε και  χάθηκε στο γιαλό.
Ο Οδυσσέας μπήκε στα ανάκτορα,  αόρατος, σκεπασμένος με σκοτάδι (πείραμα της Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ) και  έφθασε μπροστά στο βασιλικό  ζευγάρι  χωρίς να τον βλέπει  κανείς.  Έσκυψε,  γονάτισε μπροστά στα πόδια της βασίλισσας Αρήτης και τότε  έγινε ορατός.  Όλοι οι παριστάμενοι σάστισαν και  έμειναν  άφωνοι.
Στην αγορά των Φαιάκων η Αθηνά τους προετοιμάζει για την άφιξη του Οδυσσέα.
Σε  αγώνες που  έγιναν οι νέοι των Φαιάκων προκάλεσαν τον Οδυσσέα να λάβει  μέρος στους  αγώνες όπως και  έγινε. Αυτός πήρε τον μεγαλύτερο  δίσκο και βοηθούμενος από την Αθηνά τον πέταξε τόσο μακριά που ποτέ κανένας θνητός  δεν θα  μπορέσει να το  ξεπεράσει.
Η παρουσία της Αθηνάς και των άλλων  ουρανίων οντοτήτων στα γήινα δρώμενα ήταν  συνεχής όσο και αν αυτό ηχεί παράξενα.
Η θεά Αθηνά είναι εκπρόσωπος του πνεύματος του Δημιουργου.
Είναι το σύμβολο σοφίας των Ελλήνων.
Είναι η πάνσεπτη, άμωμη και αμόλυντη Παρθένα, η οποία ουδέποτε «συνεκλίσθη εις ερωτικήν κλίνην μετ΄ανδρός» και ουδέποτε γέννησε.
Είναι η εκλεκτή Παρθένα προστάτης του Ελληνισμού τόσο στα πεδία των μαχών όσο και από φυσικές καταστροφές.
Είναι η αγαπημένη κόρη του πατέρα Δία και των τέκνων του Ελλήνων.
Η υπέρλαμπρη θεά ανταποδίδουσα την αγάπη προστατεύει στο διηνεκές τον Ελληνισμό.
Πηγές: «Η Άγνωστη Αρχαιολογία των Ελλήνων» και «Η Διαθήκη του Προμηθέα», του κ. Γ. Καλογεράκη, εκδόσεις Δίον.
 http://enneaetifotos.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου